woensdag 27 juni 2012

Wenochtend

Morgen hebben we de wenochtend voor volgend jaar. Bij de kleuters draaien de kinderen de hele ochtend in de nieuw groepssamenstelling; in de andere groepen doen ze dat een half uur.

Heerlijk om volgend jaar weer een kleutergroep te mogen draaien!
De groep start met 23 kinderen waarvan er 20 nu al op school zitten.

Natuurlijk moet je wel iets gaan doen op zo'n ochtend!
We beginnen de ochtend met een inloop waarbij de ouders mee de klas in mogen. Kunnen zij mij ook meteen een beetje leren kennen. De kinderen mogen dan kiezen op het kiesbord, al zullen niet alle hoeken open zijn.

Daarna gaan we in de kring. We doen natuurlijk een namenspelletje, lezen voor uit Trefwoord en praten even over volgend jaar.
Daarna ga ik met de klas een grafiek maken over hoe ze op vakantie gaan. Met de auto, de fiets, het vliegtuig, de motor of de boot?
 



Daarna gaan we nog even werken.
De kinderen kunnen kiezen om:
woorden te gaan stempelen (de woorden van de voertuigen waarmee je op vakantie kunt gaan)
auto's te vouwen op de snelweg
Daarnaast mogen ze in de hoeken werken.


Natuurlijk lees ik ook een boekje voor tijdens het eten en drinken: Tien leuke dingen voor op het strand. Je kunt hier een digitale versie vinden. Dank je wel Margriet!!
Dan gaan we lekker buiten spelen.
We sluiten de ochtend af in de kring. Ik neem mijn gitaar mee zodat we nog een paar liedjes kunnen zingen.


Ik heb er zin in! Hopelijk de kinderen ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten