zondag 15 juli 2012

Beginklank sorteren

Op Pinterest vond ik dit:

Een materiaal waarmee kinderen beginklanken kunnen sorteren. Hartstikke leuk, maar in het Nederlands begint 'vlinder' natuurlijk niet met een b....
Dus... aan de slag en het leermiddel aangepast. Een versie met klinkers en één met medeklinkers.
(Let op, grote bestanden!)
Vooral voor de klinkers was het best moeilijk om een woord te vinden dat begint met die klank. Dus mocht je nog tips of aanvullingen hebben, ik hou mee aanbevolen!

Ik heb 2 versies geprint. Eén exemplaar knip ik los en gaat in mijn ABC kastje; de andere maak ik zoals op het plaatje. Zo kunnen de kinderen controleren of ze het plaatje bij de goede letter gesorteerd hebben.




1 opmerking:

  1. Wooh, leuk, Miranda!!
    Lastige letter de u inderdaad.
    Weet alleen even woorden met de tussenklank, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen