zondag 2 september 2012

Ik heb.... wie heeft....

Voor mijn taalcircuit Vakantie heb ik het spel Ik heb.... Wie heeft..? gemaakt.
In de klas heb ik het deze week al gespeeld. Eerst hebben we het 2 keer in de kring gespeeld met alle kinderen samen. Daarna mochten de oudsten het tijdens hun taakwerk spelen.
Voor sommigen nog best moeilijk, omdat nog niet alle woorden bekend zijn. Daarom heb ik met de woordkaartjes ook een memory gemaakt. Is nog een slagje eenvoudiger.

Dit spel kun je op zoveel manieren gebruiken.
Om woordenschat te oefenen zoals ik nu heb gedaan, maar ook met namen van de kinderen, cijfers, sommetjes etc, etc. Ik ben zeker van plan meerdere versies te gaan maken, zodat dit spel regelmatig terug komt in de klas.

Misschien wil jij het spel ook wel maken. Daarom hier een link naar een lege versie: https://docs.google.com/open?id=0ByNZ2LxEMP1nX21hdW1fWmRvRms

Als je een spel maakt met dit sjabloon, zou ik het superleuk vinden als je me dat laat weten en het wilt delen. Met elkaar kunnen we zo een leuk aantal spellen maken!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Miranda, zou het mogelijk zijn de spelregels van ik heb... wie heeft... is door te geven? Wat is de bedoeling van de vogels? mijn email ann.freijsen@telenet.be
    Bedankt voor de moeite!
    Groetjes,
    ann (jarrebezeke)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Miranda, Hoe is het nu moet je?
    Ik zie al die fantastische dingen die je doet.
    Scrap je ook nog?
    Zou wel jammer zijn om zo'n talent als jij te ver liezen.
    Mijn oude blog kan ik weer in (pak van mijn hart).

    eminepala.blogspot.com/ die ken je wel.

    Heb je gemist. Wens je veel gezondheid en Sanity toein deze dagen.

    Groetjes
    Emine

    BeantwoordenVerwijderen